Koučování a rozvoj nadání u žáků
Koučování je vcelku nová metoda, která však patří mezi velmi účinné nástroje rozvoje osobnosti. Díky své podstatě, kdy si koučovaný sám přichází na řešení problémů, je vhodná právě pro kategorii nadaných žáků. Buduje zároveň zodpovědnost a rozvíjí kreativní myšlení.
Služby
Techniky, které můžeme převést do Vaší učitelské praxe

G.R.O.W.

Koučovací otázky

Koučovací karty
Jak to funguje?
Představíme si některé základní koučovací techniky a pomocí praktické aplikace si zažijeme, jak koučování funguje a jaké má limity. Účastníci kurzu si vyzkouší pozici koučovaného i kouče a budou si hledat nejvhodnější způsob aplikace. Probereme si společně vhodné a nevhodné otázky v průběhu koučování a vyzkoušíme koučovací karty.
Jaké jsou výhody?
Koučování dává učiteli prostor pracovat s žákem i v oblastech, kde nemá silné znalostní zázemí. Metoda koučování vede žáky k hledání různých řešení problémů. Pomocí koučovacího rozhovoru si žák buduje odpovědnost za svá rozhodnutí. Koučovací otázky se dají využít i mimo metodu koučování při běžné výuce a práci s žáky
Co potřebuji?
Koučování je pouze o kladení vhodných otázek a schopnosti hlídat své vlastní ego a neradit koučovanému. Potřebujete tedy pouze chuť pracovat trochu jinak, než je s žáky běžné.
časté dotazy?
Co když bude chtít žák koučovat něco čemu nerozumím?
Tak se nic neděje. Koučování nepožaduje znalost oblasti, ve které se řeší problém (dokonce je to žádané). Potřebuje jen, aby kouč znal koučovací proces, což se naučíme.
Jak staré děti mohu koučovat?
Koučovací přístup lze použít u všech věkových kategorií. Čisté koučování je dle zralosti dětí, ale využívá se již od startu základní školy.